Σημεία και τέρατα στα αρχαία μας θέατρα και βεβαίως και στην Επίδαυρο, όπου τηλεοπτικοί “αστέρες” (ακόμη και παρουσιαστές μουσικών σόου), χρησιμοποιώντας τα ΙΕΡΑ κείμενα των αρχαίων Τραγωδιών και της Κωμωδίας, διαπράττουν κυριολεκτικά αίσχη.
Σε μία παράσταση μάλιστα στην Επίδαυρο στην Κωμωδία του Αριστοφάνους, που εάν ζούσε σήμερα θα τον κατηγορούσαν σαν “φασίστα”, στους “Ιππείς” χρησιμοποίησαν σαν μουσική επένδυση μουσικά ραπ και χιπ-χοπ. Τι σχέση έχει τώρα η μοντέρνα εκδοχή της λαϊκής μουσικής των μαύρων με την Αρχαία Ελλάδα, μόνο τα αρρωστημένα τους μυαλά το ξέρουν.
Σχολιάζοντας τα όσα συμβαίνουν με το αρχαίο δράμα έγραψε στα “ΝΕΑ” άρθρο ο βαθύς γνώστης του θέματος κ. Κ. Γεωργουσόπουλος, ο οποίος θύμισε ότι όταν ανέβασε στην Επίδαυρο Αρχαία Τραγωδία ο Μεγάλος Άγγλος Σκηνοθέτης Πήτερ Χολλ χρησιμοποίησε… κοθόρνους και προσωπεία, όπως ακριβώς γινότανε στην Αρχαιότητα. Ήπιος τα μάλα βεβαίως στην κριτική του. Πέρασε η εποχή που, έγραφε κείμενα όπως το περίφημο “Δον Χουβαρδάς αποπατών δημοσία δαπάνη”, κατακρίνοντας τον αλλοπρόσαλλο δήθεν μοντερνισμό στο θέατρο.
Όλα φτηνά και λίγα στον καιρό μας και μας θυμίζουν τα λόγια του ποιητή: “Ω Ελλάδα, των ηρώων χώρα, τι γαϊδάρους βγάζεις τώρα”. Και προς Θεού δεν έχω τίποτε με τους συμπαθέστατους γαϊδάρους, που είναι είδος προς εξαφάνισιν στην Ελλάδα, όπως και οι Έλληνες άλλωστε…
Ν.Γ. ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ - ΙΔΡΥΤΗΣ ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
ΦΥΛΑΚΕΣ ΔΟΜΟΚΟΥ 2021